Turf i korthet

Jag vet inte hur man skapar en sådan där fiffig sidopanel där man skriver övergripande grejer så det blir en post längst ner istället: Detta är en blogg om mitt turfande. Turf är en mobilapp som har markerat små zoner på cirka 15×15 meter på Google maps kartor. När man står inom en sådan zon i 45 sekunder så erövrar man den och så står den o samlar poäng till en tills nästa person kommer o tar den. Dvs. ett turf-krig. Mycket bra för en tävlingsmänniska att känna sig motiverad att röra på sig mer. Man måste bara ut och ta några fler zoner o få lite mer poäng för att klå rivalerna. De flesta använder cykel när de tar sig mellan zonerna men jag började turfa för att få ordning på ryggen och då blev det promenader. Det har nu fortsatt att vara så. Lite extra stolthet och skrytmöjligheter i det hela. Varje månad nollställs poängen och en ny runda börjar där man kan försöka bli bäst igen.

I denna blogg tänkte jag till att börja med blogga om mitt turfande från första dagen i Septembers runda till den sista. Om inte annat så för att komma ihåg perioden då jag körde hårt och gick. Får se om jag bloggar vidare bortom det med!

turfgame.com

Leave a Reply

