Dag5 – Uddevalla Liberation

Så var det dags för Uddevalla att hamna under Stenungianskt styre. Gick av vid östra tågstationen och betade av centrum utan några problem. En utsiktsplats med måånga trappor upp fick för all del hjärtat att pumpa på. Jag hade bara fått med mig en minimal flaska vatten och en gainomax så tänkte att det var bäst att fylla på med mer i centrum innan jag kom in i bostadsområdena längre upp men det försvann snart ur huvudet och affärerna likaså.  Istället blev det dags att bestiga den här besten.

Cyklonvägen

Synen var lite skrämmande med en och en halv timme i benen men hittade en välkommen stig som steg braant. Mitt i skogen blev det sedan tvunget att göra nummer 2 Ännu en Turf first. Tog mig till slut upp. Fler skogar följde om än inte riktigt lika häftigt branta. Vätskereserverna tog obönhörligen slut så tog och frågade en tant som ville prata med mig om hon hade lite vatten över men icke så nicke. Hon blev såklart rädd att jag skulle råna henne så jag kom ihåg till nästa gång att nämna att jag inte vill komma in utan bara står o väntar. Ett trädgårdspåtande par förbarmade sig över mig.

Avstånden var långa i norra Uddevalla vilket förklarar 9×170 zoner. Tuggade i mig dem långsamt. Den nordligaste zonen en 185 poängare vid namn TennisZone visar tennisbanor på google maps. Det är inte längre sant utan det finns bara en plätt med asfalt nu. Zonen borde sådeles döpas omm till t.ex. NoMoreTennis.

Nedstigningen mot centrum var enklare helt klart. Köpte en välbehövlig Mer och siktade in mig på två centrala zoner innan jag åkte hem som uppkopplingen hade undanhållit mig. De låg nära tågstationen hemmåt så det gjorde inte så mycket men 185 poängaren Uddemount som såg lätt ut på kartan visade sig vara mer komplicerad än den såg ut. Vet inte om man skulle följa en väg i cirklar eller vart man skulle ta vägen men jag hann inte ta reda på det för jag ville inte vänta en extra timme på nästa tåg. Det blev till slut 21 zoner varav janneB som ägde centrum innan snodde tillbaka blott en av dem “Karl X”. Hmmmm. Får se om  det är en del taget i morgon kanske.  Förhoppningsvis får jag i alla fall behålla de jobbiga 170 poängarna. Fick raska på till tåget och hann rätt precis med. I Stenungsund fanns inga passande bussar så var bara att gå hem också.

Slutresultat: +20z +50 pph. 5 timmars Turfande + 30 minuter gå hem.

Göteborg i morgon.

Leave a Reply

