Dag7 – Krock i Borås

Nej ingen sådan krock. Det blev en Turf krock, ungefär. Flera stycken samtidigt bestämde sig för att idag var dagen då Borås skulle få uppmärksamhet. Det var inte vad jag kände för men det blir som det blir. Bussade mig dit och tänkte mig ta zonerna i någon slags spiralform utgående från resecentrum mitt i smeten beroende på hur långt jag orkade hålla på. Svårt o se avstånd ibland. Tog inte lång tid förrän jag slogs av hur mycket parker, grönområden o annat pretty som finns i Borås. Till slut var man bara “Jaha, ännu mer gräsmattor. Gör inte Boråsarna något annat än hänger i parker?”. En riktigt fin stad helt enkelt.

Jag hade sett ut en zon som låg lite för långt ut från centrum för att passa min önskade rutt men kändes tvungen för att inte missa för mycket. Vad jag inte hade noterat via google maps var att i princip hela vägen till den var uppförsbacke och att det sedan fortsatte så kommande zon. Hade jag kollat namnet “FjällZone” hade det väl gett en viss hint. Största problemet var ändå att lyckas komma ner därifrån. Vanligtvis finns det ju trappor, stigar eller annat när det går nedåt men jag lyckades hamna på en hylla som inte alls medgav nedstigning på väg till nästa zon Ramnapark. Trasslade mig ner till slut och sedan fortsatte omvägarna runt tågspår och fotbollsvall. Stygga Google Maps såg ju så kort ut :/ Det började rassla till en masa zone lost men jag ville inte slösa bandbredd på att kolla runt hit o dit utan stretade på men det vara fortsatte komma fler förluster och modet sjönk. Det var ungefär då jag märkte att det var åtminstone 3 stycken aktiva i Borås. Så väldigt typiskt det kändes att cyklisterna tyckte Borås skulle få fokus i dag. Nåja. Tröstade mig med en trevlig utsikt av änder och diverse andra fåglar i ännu en park vid Rammasjön.
Bild
Började slutligen nå lite industriområden men ungefär där häckade tydligen “Ringblomma” och efter några tafatta försök att ta zoner i närheten som kulminerade i att få se en 30 minuter block mitt framför näsan av “NewDawn” tyckte jag det fick räcka. Kände mig så väldigt maktlös med cyklister runt omkring och min blygsamma 12 minuter block. Tog ungefär den tiden att gå till varje zon. Bestämde mig för att ge upp för dagen då jag ändå snittat rätt många timmar om dagen nu den senaste veckan och det inte verkade gå så bra i dag. Tänkte bara ta zonerna på vägen till stationen o va klar. Träffade Take_Away som stod vid sin egna zon “LazyStudent” och han kände hör o häpna till den här bloggen. Ursäkta om jag verkade korthuggen eller annat. 4 timmar i benen och krossade drömmar om greed-50 eller mer gjorde mig nog lite avslagen.

På vägen hem med buss 100 mot Göteborgs välkomna Wi-Fi märkte jag att läget inte var fullt så hopplöst som jag trott i Borås. Några zoner hade jag fått ha kvar. De Zone Lost som hade ploppat upp var mestadels att “Mapenier” tagit allt i Stenungsund så nu är passet för Dag8 utstakat. Ska ta Stenungsundsrunda tillsammans med kusin Tendronizer

I Göteborg blev det 40 minuters väntetid på nästa buss så passade såklart på att Turfa till mig 3 zoner där också. Även i Stenungsund tog jag ett par på vägen hem.

Slutresultat: 25k poäng,10z, +41 pph.  Zoner går fortsatt bakåt :/

Leave a Reply

