Dag10 – Regn o Turfsk

Det regnade på rätt bra i morse i Stenungsund och det är aldrig lockande att fukta sönder mobilen men Turfa måste man…typ. Valet föll på Uddevalla. Blev det för jävligt väder så var det inte så mycket tidsförlust att åka hem tänkte jag väl ungefär och så är det ju en del trevliga zoner o ta i centrum.

När jag kom iväg runt halv elva så började regnet avta och hoppet tändes om en sval och trevlig efter regn-tur men regnet kom igen i Uddevalla av allt att döma ungefär samtidigt som när jag steg av tåget. Det blev att ta till paraplyet och det i två timmars rätt konstant regnande. Tackar gudarna för att jag tog paraplyet med mig. Tog en för mig tidigare otagen zon som låg lite avsides. Vissa problem då jag hade envisats med att köra pro-mode men inget som tog död på mig. Fick hjälpa en norska som bröt på tyska eller något liknande att hitta tågstationen som låg synnerligen nära men åt andra hållet hon var på väg. Den sista zonen som togs var Uddevallas sjukhus. Hade ingen lust med de mer nordliga och jobbiga zonerna i dag. Blev sedan en rask promenad för att till sist springa för att hinna med tåget söderut igen. Känner att jag har mycket tur med det här att hinna med och pricka in när jag ska gå till tågen.

På tåget fick jag ätit mig en macka jag haft med mig. Var inte riktigt mätt men skulle stå mig resonerade jag och jag hade ju bara hållit på i 3 timmar vilket kändes när jag väl fått vila ut efter springturen så tänkte skit samma let’s dra till Göteborg också och kanske dö helt.

Började närma mig den där lockande Greed-50 medaljen igen så det blev planen för Göteborg. Funderade först på att hitta en rutt med zoner som jag fick behålla lite längre än några timmar men det känns svårt att planera bra utan hemsidans information om när zoner har tagits senast så det blev mest att jag tog allt som låg nära vilket såklart betydde att det låg centralt och skulle bli taget mycket snart igen. Varför det också blev ett riktigt högt tempo i kring 15 zoner med oron för att få höra “zone lost” från mina högtalare. Om en cyklist skulle börja ta mina zoner skulle jag aldrig hinna öka antalet zoner igen förrän det blev lugnt igen eller om cyklisten valde en annan väg. Det blev Trädgårdsföreningen, Heden, Bergakungen, VasaZone, Scandinavium, Ullevi + lite till. Det var med mycket oro jag närmade mig zon 50 http://turfgame.com/map/Stampens men det gick vägen 🙂 Fick min greed-50 och tog 51 av bara farten sedan tog det stopp någon minut efter det när “PJ”, “Liljeberg” m.fl. började mumsa i sig mina zoner men jag var nöjd och tog tåget hem igen. 2 timmar högoktanigt Göteborg blev det. Blåsorna på fötterna skvallrar om att det var lite hetsigare än vanligt.

Hann med en del diskussioner om bilturfing på forumet i dag också. Alltid ett intressant ämne.

Läget: 37k poäng, 36z, +115 pph. Decent.

Leave a Reply

