Dag12 – Fucking Åmål

Ja jag vet, sleten benämning på Åmål. Är trött. Jag har haft tjocka släkten på besök så blir bara en kort bit om dagen. Den bar till Fucking Åmål. 10 kompakta trevliga zoner för en gåturfare. Resan tog bra mycket längre tid än va gåturfandet tog. Åmål var stora öppna ytor och småmys mellan det. Inga lyxvillor eller mycket av nyare hus. Det eller så var zonerna inte vid lyxbyggena.

En halvtimme och tre zoner in i det hela vid gott mod så sjönk humöret som en sten och jag trodde inte mina ögon när en “JesusLOOVESYou” var i full färd med att ta en central Åmålzon. 25(!) dagar utan någon aktivitet och samtidigt som jag är där så bestämmer sig någon som huserar i Värmland för att också sätta igång… trodde jag. Man förväntar sig ju alltid en cyklist som skulle gör slarvsylta av en om man försöker tampas om zonerna. Jag hade i vilket fall ingen tid att tampas för jag skulle med 13 tåget hem o träffa släkten.

Det visade sig dock att Mr Jesus bara ville ha den där enda zonen. Han kanske inte heller hade tid att tampas. Han körde ner och tog “HårdaBud” i Mellerud istället. Försiktigt glad vart jagl.

Kanske blir en Göteborgsrunda imorgon för Greed-75 Vi får se. Inte blivit accepterad i “Vi som gåturfar” gruppen ännu men skulle nu ha första platsen där. Plats #12 i totala Västra Götaland.

46k poäng, 45z, +120 pph

Leave a Reply

