Dag14 – En halvfail med motion, tack!

Hade tänkt åka till Uddevalla i dag men hade missat att det var 40 minuter väntetid på tåget vid Stenungsundsstation så jag gjorde vad man sällan kan göra annars och helt enkelt åkte motsatt håll till Göteborg istället. Är för trött på dötid i och med resande.

Hade inte mycket av en plan i Göteborg utom att jag ville ta unika och börja med GullbergsKaj och gå uppåt. Jag hamnade hela vägen borta vid Bäckebolsmotet. Planen var att komma över till Kortedala på vägen hem för att ta allt mys som ligger där borta men missade den lilla saken att det inte vimlar av broar över götaälv utan hade behövt gå ända upp till Angeredsbron och det var i häftigaste laget räknade jag ut när det bara fanns en enda zon åt det hållet. Tog en underlig zon i Backadalen istället där Google Maps inte visade några stigar eller något att ta sig dit via. Platsen var en högt belägen gräsplätt mitt i en skog så med jämna mellanrum tumlade jag runt i vildmarken och ibland på större stigar. Vet inte vad den optimala vägen var men min väg var ansträngande i alla fall. Likaså att ta sig ur skogen i ett vädersträck man ville hamna. Hamnade precis där jag ville som tur var men hade nästan varit ute i fyra timmar och hade inte mycket roliga zoner att plocka kring Lillhagen så fick va nog för dagen. De mer centrala zonerna blev jag av med. Har nog aldrig varit ute så länge och haft så lite att visa för det men motion är alltid motion får jag trösta mig med och det finns fortfarande 16 dagar kvar att glida på pph.

Bästa utsikten i dag var Marieholmsbron. Mörkt men stämningsfullt.Bild

54k poäng, 46z, +127 pph

Leave a Reply

