Dag18 – Trollhättan

Turen till Trollhättan blev av i dag (i går) istället. Ett par zoner blev tagna i Uddevalla men var för få att bry sig om så åkte vidare därifrån till Trollhättan. Som vanligt lite av ett kaos när man blir droppad i en ny stad om vilken rutt man ska ta om man inte förberett sig ordentligt men blev väl inga jättefel tror jag.

Så här gick vägen: http://warded.se/turf/session/f6c968570f3c0cbe7a63a9282994442e

Jag hade en bit över 60 zoner när jag var vid den mest södra punkten i min rutt och fick se Uddevalla-jannes helt nära på kartan och började ana oråd. Kanske var det kört angående Greed-75 i dag med. Jag knatade på åt norr och lyckligtvis vände han åt söder då zonerna jag redan plockat låg väster och norr. I norr på östersidan var det längre mellan zonerna men knatade på med vissheten om att när som helst kunde Mapenier eller någon annan dyka upp och förstöra allt på ett naffs. Blev tvungen att ta  den norra västersidan också för att komma upp till 75 och även där var avstånden inte direkt skaffa-75-lätt-vänliga.  Jag började seriöst ifrågasätta min ork vid http://turfgame.com/map/Trollring men med två zoner kvar till 75 var det inte mycket o tänka på.

När jag tagit #74 och var halvvägs till 75 så hör jag zone lost. Nästan som jag föreställt mig i mardrömmen. “Kryddan” är igång. Det är inte sant. Han tar en till rätt snart igen. Planen fortsätter utdvidgas och jag har snart varit ute i fyra timmar varav nästan 2 i snabb takt.  Jag knatar på och hoppas på att han tar vidare zoner någon annanstans. Jag väljer att ignorera en zon upp för vad som ser ut o bli en jobbig trappa vid http://turfgame.com/map/Vimpelkullen och koncentrera på att knata fort istället. Den nya slutpunkten blir http://turfgame.com/map/TrollTorg lite passande kände jag. Allt som saknades var en orkester och lite hurrande folkvimmel… Jag plockar upp mobilen alldeles intill torget och en zon är tagen igen! Vad är det här? Retas de med mig? Cyklister hade kunnat cykla så mycket fortare men jag har inte haft tid att kolla på hur snabba de är eller något annat än att bara få benen att gå.

Försöker väl med en ny igen då. http://turfgame.com/map/SeTurfarePåÖ  Kryddan är på andra sidan lustigt nog som zonen antyder men han rör sig snart norrut mot en av mina zoner. Nedstämdheten över att det kanske inte blir någon 75 i dag utbyts snabbt i ett léende. Det är ju mina nyss tagna zoner som har 10+ minuter blocktid kvar där uppe. Nu är det dags o knata på – igen. Jag är inte helt säker på hur SeTurfarePåÖ zonen kan tas utifrån vad kartan visar där då mesta delen av zonen är ute i Göta Älvs vatten och jag kommer mycket riktigt fram till en mur med en rätt brant slänt full med buskar nedanför som leder till vattenbrynet. Sträcker ut mobilen först utanför muren sedan hoppar jag över och gör samma sak innanför men det hjälper inte. Skit! Jag överväger och kommer fram till att jag inte tänker gå den till synes långa vägen runt den här muren och låta Kryddan hinna ta en zon igen så jag hukar och glider ner för slänten och hoppas på att inte slå ihjäl mig. Brännnässlor eller annat svider min hud och jag skitar ner brallorna. Stannar sittandes mitt i slänten och får min zon 75 och min greed medalj. Om en turfare någonsin sett knäpp ut så var det då men dagen var en framgång helt oavsett.

Därefter väntade 15 minuters gång till stationen och igen hann jag med bussen med bara 10 sekunder till godo. Ytterligare kring 15 minuter senare eller så kom Mapenier och plockade en hög av mina zoner. Senare på kvällen när det mörknat tog han allihop. Inte helt oväntat även om jag gärna behållt dem över natten för allt slit. Troligen gick jag runt 2 mil om man räknar om fågelvägen.

Inget fel på Trollhättan. Trevliga parker o sådant vad jag såg men det var den här jag fastnade för 😛

plusmeny o dip

De andra gåturfarna hade legat i också så tog inte in så mycket på dem: 78k, 47z, +118pph

Leave a Reply

