Dag20 – Alingsås

Tog en tur till Alingsås och min plan var att i mer eller mindre spiral från tågstationen ta de flesta zonerna där om än inte alla men avstånden visade sig va rätt stora och “LillaPo” tog några zoner på vägen så kände inte att jag skulle få utdelning för att gå över 5 timmar som verkar vara lite av en gräns. Kanske mest för att föregående dagar varit rätt hetsiga.

Jag blev inte klok på hur man skulle ta http://turfgame.com/map/NolhagaTower som Mapenier hittat. Gick kanske att gå lite omväg där för att komma upp på ett högt berg men valde hur som helst att skippa den för denna gången. Någon får gärna tipsa hur den tas. Den trevligaste biten i Alingsås måste varit längs sjön Gärdsken. Tog bl.a. en bananpaus vid http://turfgame.com/map/B%C3%A4nken :
Bild

När jag väl kommit till den mest södra punkten av sjön som också var en zon http://turfgame.com/map/AllBridge så började det gå upp för mig att jag inte skulle orka att ta alla zoner jag hade kvar i norr. Det här var utsikten mot Alingsås:

Bild

Jag tog vad jag orkade och begav mig sedan mot tågstationen igen. På vägen dit träffade jag LillaPo och hennes man som körde Ingress för att de skulle kunna spela ihop. Får ta en runda till Alingsås igen för att få tag på resten av zonerna.

4 thoughts on “Dag20 – Alingsås

  1. När jag tog NolhagaTower började jag rakt väster om den. Följ gångbanan som går längs skogskanten så ser du en stig som går upp åt höger. Följ den upp på berget så hittar du förhoppningsvis tornet.

  2. Hej!
    Lite sent tips kanske, men Nolhagatower har jag tagit från fyra olika vägar. Första gången var jag också förvirrad hur man skulle ta den då jag inte är alingsåsbo, så då blev det att traska rakt genom skogen och upp för berget i terrängen på norrsidan av berget. Den vägen rekommenderas inte… Men från zonen går det 3 olika stigar slingrandes ner på bergets olika sidor och det är lite svårt att förklara kanske, men du har kanske redan hittat vägen dit vid det här laget…

    • Jo jag återvände ju senare samma månad och hittade genom HappyF’s hjälp vägen. Bara man inte kom från fel håll så gick det ju utan större problem även om det var en liten workout bland alla löv där i skogen. Nu på vintern skulle det nog va riktigt svettigt men ser att ett par orkat sig dit även denna månad 🙂

Leave a Reply

