Dag22 – Stenungsunds-krieg?

Jag har fått en utmanare hemma i Stenungsund i form av en http://turfgame.com/user/flopflex Har kivats om lite småzoner och innan jag skulle till Göteborg för korttävlingarna så hade flopflex tagit en bunt zoner så jag startade denna dagen med att ut och turfa kl 7 och ta tillbaka dem. Finns en chans att jag drar vidare till Uddevalla senare för att tampas med jannes men kanske blir det vilodag. Får visa sig.

Jag har gått förbi gåturfarna i Stockholm och ligger nu på trevliga 98k poäng, 58z, +140 pph. Klättrat till #8 i Västra Götaland och brutit in i Sverige top 100. Kollat upp hur mycket poäng en gåturfare haft som mest hitills och verkar vara Bubblans 153 108 poäng. Verkar hårt o slå men kanske kan gå.

EDIT: Flopflex var snabb och tog de 7 centrala Stenungsund-zonerna åter igen så jag gick ut en andra gång men innan jag avslutat rundan så var han efter zonerna igen. Min blocktid gjorde dock att han fick röra sig i gåfart rätt snart vilket kändes trevligt 😉 Istället för att göra en tredje runda efter honom så åkte jag vidare till Uddevalla. Jag var ju ändå vid tågstationen i slutet av Stenungsundsrundan. Funderade som vanligt vid det här laget på att ta lite extrazoner i Uddevalla men efter att ha tagit de centrala och kunnat pricka in det näst sista tåget hem så resonerade jag att det var bättre o turfa Stenungsund igen än att riskera och missa sista tåget utifall avstånden var för stora. Orken tröt dock så tog bara kapellet, tågstationen och BrideHammer och käkade en god pizza hemma istället.

Leave a Reply

