Dag28 & Dag29 – Slutet och början

Litet missförstånd tidigare att rundan skulle sluta samtidigt som iPhone releasen kl 12 i natt men inte så noga. Vann gåturfar-gruppen och kom nia i Västra Götaland. Tror jag blev #95 på Sverige-listan så lyckades klänga fast vid top100. I går blev det inget turfande alls utan mer vila.

Så här spenderade jag mina 29 dagar denna rundan:

9 i Stenungsund
5.5 i Göteborg
5.5 i Uddevalla
2 i Alingsås
1 i Borås
1 i Lerum
1 i Åmål
1 i Trollhättan
1 i Kungälv
2 Hemma utan att turfa alls (även om det var fler dagar som inte direkt var fullspäckade)

Medaljer som togs:
Take-250
Unique-100
Greed-75

………………..

Bestämde mig för att jag skulle va med vid den nya rundstarten genom att pröva om tårna höll för att i alla fall plocka de 2 norra zonerna i Stenungsund. Först tog jag dem i den gamla rundan o sedan väntade jag in 12 slaget och rundstarten och plockade dem igen på vägen ned för Stenungsunds högre partier. Lurigt värre! När jag väl hade gjort det och märkt att tårna höll rätt bra så kunde jag inte låta bli att inte bara ta resten av centrala Stenungsund med de mumsiga extra poängen för neutralt innehav.

Träffade på ett äldre par vid väderkvarnen som var på jakt efter Geocaching gömmor. De trodde jag var där av samma anledning eftersom jag hivade upp min mobil för min zon så fick förklara Turf en liten bit för dem.

Rundan avlöpte sedan utan mycket händelser annat än att min iPhone bror meddelade att han nu har anslutit till Turf-världen i Göteborg i form av http://turfgame.com/user/RIProG .

Jag hade gärna fortsatt till Uddevalla och plockat gula zoner där också vilket hade varit ett bättre val från början om jag bara vetat att tårna skulle klarat av det men två ställen på en dag klarar de inte av i dag det känner jag. Får se hur gult det är där i morgon 🙂

Leave a Reply

