R2 Dag5 – Broarna i Oktober

Dubbla strumpor har avhjälpt mycket av problemen med mina tår så det gläds jag för. När jag plockade upp telefonen efter ett ärende i centrala Stenungsund så hade just stenta tagit det mesta så det var bara att direkt ta grejjerna igen. Sedan begav jag mig ut till Tjörnbroarna. Det var lite för kallt och blåsigt för min smak. Snart åker mössan på. När jag nått MonsterBridge zonen så fick jag ingen Internet-koppling på ca 30 minuter så jag ringde till Telia som när de tillslut förstått vart Stenungsund var så sa de att de hade ett allvarligt fel som inte skulle bli löst förrän 1:a November. Inget nät tills dess. Great! Så jag hade gått hela den vägen dit ut utan att jag skulle få något för det alltså… Men som tur var litade jag inte på snacket utan kollade ett par gånger till och mycket riktigt fick jag kontakt till slut.

När jag kom till centrala Stenungsund igen så hade stenta åter igen tagit en del av centrala Stenungsund alldeles nyss så jag förstörde igen för honom. Hade jag varit honom hade jag blivit lite sne att jag lyckades komma just efter honom trots långa tider emellan 🙂

Fyra timmar vart jag ute i dag. flopflex gjorde storrundan ett tag senare  och jag tror han tog allting utom Chemview och MonsterBridge. Just nu är emilblom ute och röjer han med. I princip alla zoner i Stenungsund har minst 4 takes senaste dygnet nu så nu tycker jag snart det börjar bli dags att få nya zoner. Får fråga någon som vet vad för sorts aktivitet man bör ha för att nya zoner ska va aktuellt. Vet att den helst ska va ihållande så får väl se när den ska kallas det men Uddevalla har .t.ex. 30 zoner utan hälften av den här aktiviteten medan Stenungsund då har 12.

17k, 4z, +9 pph

Det går definitivt sämre denna rundan än den förra. Jag behöver hitta hållbar pph för att få lite poäng men är samtidigt avigt inställd till att åka så mycket dels utifall fötterna skulle ha en dålig dag vilket förhoppningsvis blir mindre av nu men sedan så går även mitt regionen runt kort ut 6:e Oktober och då är det kanske bäst o bara satsa denna rundan på att hjälpa upp situationen med zoner i Stenungsund så jag och vi andra här slipper åka och hjälpa andra städer med sin aktivitet för att få va med o få några bra poäng. Innan mitt busskort går ut vill jag i alla fall skaffa 23 fler unika så att jag skaffar mig unique-250 medaljen.

 

Leave a Reply

