Nyheter!

Stenungsund har fått fyra nya zoner så målet jag haft denna månaden kan redan sägas om inte helt så i alla fall delvis uppfyllt! Detta på bekostnad av denna månadens poäng och placeringar men det är så det måste va. Mina fötter har fortsatt bråka i vilket fall.

De nya zonerna:
http://turfgame.com/map/UngStensSund – Först var den placerad på en numera privat brygga som tillhör ett bostadsbolag. När jag försökte ta den förra helgen innan den flyttats så var det låst till bryggan. Osis! 😛 Nu har den flyttat till den s.k. Ångbåtsbryggan och funkar finfint! Innebär ett visst avvikande i rutten mellan CulturalPark – ChapelZone men det är inte mer än en 5-10 minuter så det är absolut värt det med utsikt o allt.

http://turfgame.com/map/Doterödssväng – Vid ett T-kors på väg ned till centrala Stenungsund. Inget speciellt alls men det är zonen som utvidgar Stenungsunds turfområde som mest och därför gör det meningsfullt att ta en annan väg hemmåt när man varit o betat av de centrala delarna. På det sättet den bästa zonen av de nya.

http://turfgame.com/map/BakBlomster – Går väl ihop med den alternativa rutten till centrum i och med Doterödssväng. Ligger vid gångvägen bakom min gamla högstadieskola Stenungskolan. Zonläggaren tycks föredra svenska namn!

http://turfgame.com/map/Kolningsdalen – En zon som blir lite knepig att kombinera med de omkringliggande om man är ute efter att ta alla. Om man ta en rak väg hem från en tur i centrum och skippa Bathview, MovedWindMill osv. så funkar den nog finfint för de lite mer lättsamma turfarna men själv är jag såklart för girig och när jag varit vid MovedWindMill kommer jag behöva lista ut vilken väg är bäst dit. Vågelvägen kräver att man tar sig över ett stort berg med en hel hög trappor m.m. medan att gå runt via Bridehammer och sedan komma tillbaka till Bridehammer igen på vägen hem såklart aldrig känns effektivt o roligt …men fyra nya zoner yay!

Jag har skapat mig ett system för att försöka avgöra om zoner är värda att ta. Jag kollar TP + vad jag förväntar mig få i pph poäng delat på minuter jag behöver använda för att ta zonen och får fram ett ppm (poäng per minut) värde för zonen eller zonerna.

Standardrunda utan Broarna, Östra Stenungsund och Chemview men med Nösnäs – 14 ppm (140min)
Nösnäs – 9.1 ppm (20min)
Tjörnbroarna – 8.25 ppm (100min)
Östra Stenungsund – 7.3 ppm (60 min)
Chemview – 4.4 ppm (50 min)

Så om jag stannar hemma i Stenungsund och kan plocka de vanliga zonerna så blir det alltså ungefär 14 ppm x 140 = 1960 poäng. Inte speciellt mycket o sätta i granen med tanke på att jag gjort rundor i Uddevalla förra månaden som var på 100 ppm / 9300 poäng genom all PPH jag samlade in. Kanske kommer jag behöva skriva ner uppskattningarna angående att behålla Stenungsunds standardzoner i 6 timmar. Det har varit full rulle på sistone! I går hade vi en ny iphone  användare som bestod av ett par som tyvärr bilturfade åtminstone delvis. Hoppas de kommer tillbaka utan bilen. flopflex och Mayflyer var ute samtidigt och tog deras zoner omgående.

Uppdateringarna i bloggen kommer bli av mer när det händer saker härefter. Turfa lugnt!

2 thoughts on “Nyheter!

Leave a Reply

