Datapedia

Runda 42 gick som planerat till att skaffa Wiki Expandator . En rundas tid räckte till vad det verkar (ska godkännas först). Alla siffror, nicknames och annat jag hanterat i och med detta känns som en crashcourse i Turfkunskap. Jag har t.ex. sorterat alla medaljers hemregion från den första Stockholm-only rundan tills förra rundan. Jag har gjort mig bekant med hur svårt det är att hitta spelare från Gotland i totalpoängstopplistan och känner numera igen nicken på i princip alla Turfare som någon gång i Turfhistorien skaffade sig hög rank.

De wikipedia sidorna jag tyckt bäst om själv och kanske även andra är regionstopplistorna över totalpoäng samt sammanräkningen av flest medaljer både omgångsmedaljer och totalt.

Januaris utmaning kommer handla om programmering. Så mycket står klart. Form och innehåll är lite mer luddigt. Kanske blir det en hemsida som automatiskt presenterar den data jag tyckt mest om från mitt Wikipedia nördande eller så blir det en Turfrelaterad app. Det får visa sig och som börjar bli vanligt får jag gardera mig för att det kan behövas fler rundor än en.

Ha det fint där ute.

 

Leave a Reply

