DIP vs. TurfAPI 1-0

Till slut kom jag igång på allvar med programmerandet med TurfAPI i mitt kära Python efter en orkeslös början på året. Mycket google, repititon och annat smått och gott blev det men nu är första etappen i mitt program färdigt. Programmet gör iordning de olika regionernas totaltopplistor åt mig mer eller mindre automatiskt. Vad som är kvar är att synka tidigare listor med den nya och eventuellt automatiska uppladdningar till Wiki eller någon annanstans. Det hela är ett projekt som antagligen blir överflödigt om Warded uppdateras med dylika listor men fram tills dess får jag det mycket enklare och så vet jag ju till när andan faller på för framtida projekt hur man jobbar mot TurfAPI. Inte fy skam.

Skapade även lite på infall en Facebookgrupp för Stenungsundarna i dag “Turf Stenungsund”. Tycker de har blivit rätt många och nu när jag har skapat listan för lokala Stenungsund-vinnare i wiki’n så kan det ju va kul med lite gnabb och utmaningar tänkte jag 🙂

Leave a Reply

