Maestro

I början av April fick jag till sist köra min totalpoängsuppdaterare på riktigt. Jag ville inte belasta servrarna i onödan innan dess även om det antagligen var en fjärt i datarymden som krävdes för det. Det gick ok. Det var tre stycken regioner där wiki-sidorna troligen inte var formaterade korrekt för att kunna plocka ut informationen jag behövde men jag har inte kollat på det ordentligt än. Jag skulle även  behöva göra så att mitt program skapar hela wikitabellerna på en gång åt mig för den biten tar en hel del tid! På det stora hela så gick i alla fall uppdateringen mycket snabbare än innan.

Nu har jag dock lagt det projektet åt sidan och börjat med något mycket mer ambitiöst:

Bild

En liten teaser från en hemsida där tanken är att vem som helst över level 15 ska kunna bygga egna events utifrån existerande zoner. Den första sorten event jag tänkt programmera är unik-event. Eventskaparen väljer vilka spelare och vilka zoner som ska va med och den spelare som lyckas ta alla zonerna en gång först är den som vinner. Senare lär fler sorters events läggas till så som att vara först till en viss poäng och att skaffa sig mest poäng på tid.

Jag har fått bolla runt med alla möjliga webservrar, databaser och programmeringsspråk som jag haft rätt lite och göra med tidigare. T.ex. PHP, Java, MySQL & PDO. Känns riktigt kul att ha lyckats skapa en användarregistrering som är bunden till ens konto i Turf – som dessutom fungerar för iOS användare.

Det finns definitivt mer jobb att göra men det ska bli kul. Säger jag just nu i alla fall 😉

Edit: Just ja, slog till med 55 zoner på en dag i Måndags och skaffade mig därför stamina medaljen och min första session över 10.000 poäng. Mina fötter gråter ännu 😛

Leave a Reply

