Medan jag sov…

…så gick jag upp i rank whee! Var riktigt längesedan nu men nu vart jag “Novice Zoner” i alla fall. Känner mig ju så väldigt mycket som novis vid det här laget liksom ^^

Har lite olika projekt på gång. Bl.a. så byggde jag script för att läsa av vilka svenska zoner som aldrig tagits. Fanns ett gäng. Skickade in dem till turf24, får se om de plockar upp det annars lägger jag upp det här eller på Facebook senare.

Fick även hjälp att leta upp komplett poänghistorik för Stockholms totalpoäng top10 så jag slapp göra ännu ett script för det nu när Warded inte har en nickname sök för sin round.php *nudge* Tänkte göra någon fancy graf i Adobe After Effects eller sådär som visar de olika turfarnas aktivitet genom åren. Tyvärr finns det några problem med datan på Warded. Främst för runda 28 som är helt korrupt med konstiga värden mest överallt men även i andra omgångar tycks det finnas klurigheter. Jag fick ett hett tips från Thunell att det tidigt i Turfs historia skedde en poängbalansering av samtliga(?) spelares poäng för att göra det mer jämnt samtidigt som det korrigerades vilka poäng zoner gav. I Turfs början kunde ju uppåt 90% av poängen komma från pph. Om någon känner till mer om denna tidiga poängkorrigering, har länkar till forumposter eller kännedom om hur man gjorde tar jag gärna det så mina fancy grafer kan bli rätt och så kan det föras in i någon wiki eller så, så att turfhistorien blir mer komplett.

One thought on “Medan jag sov…

Leave a Reply

