Se det turfas

Ja det turfas på här. I går var det unikturfing i Gööteborg. Slottsskogen, Majorna, Kungsladugård och Rud (kollade upp alla de där namnen för inte fan visste jag vart jag var).

Något som händer en del i Turf är att du ser en zon på kartan men inte riktigt hur vägen går till den bara att det finns vägar väldigt nära. Med tiden har man börjat kolla efter illavarslande höjder som kan säga att “nope grabben, du kommer få gå en jäkla massa runt och upp för att komma hit”. Den illavarslande höjden och bekräftelsen att zonen låg där fick jag i går med men ett litet skogsparti utan allt för mycket vegetation hintade om att det kanske gick att komma rätt upp ändå. När sedan tunga järn-trappor dök upp mitt i skogen utan några som helst stigar till dem trodde jag ju att saken var biff. Istället fann jag mig stående vid en låst manshög grind i en privat och isolerad trädgård 5 meter från zonen ungefär. Mycket irriterande. Stod länge och övervägde möjligheterna att ta mig över och förbi staketet, prövade lite också men bedömde det som för akrobatiskt för stora mig. Som tur var hittade jag en annan väg ut ur trädgården via några andra trappor emellan tomtens hus.

Sedan var det sälar i slottsskogen, gravar på västra kyrkogården och allt det andra på en vanlig turftur. När rundan närmade sig sitt slut la jag mig raklång i Azaleadalen och pustade ut. Stan vimlade av Gothia Cup folk och SunYour men de skötte sig allihop vad jag kunde se.

I dag blir det troligen långtur i Stenungsund. Jag har gjort långa turer varje dag sedan rundstart nu och det har gett utdelning i 60.000 poäng. Det primära målet för rundan är att vinna gåturfgruppen trots lagturfens bristande uppdateringar. Det sekundära är att slå mitt personliga rekord på 125.000. Ser bra ut i bägge fall.

Leave a Reply

