Tiden med Turf är över

Jag har bestämt mig för att sluta med Turf och det beror helt på hur det leds. Jag har klagat rätt länge på det i omgångar och det som är återkommande är diverse meningsskiljaktigheter med hemlighetsmakeri i spetsen. Känns vettigt att ge upp det hela nu. Jag har alltid varit en person som engagerar mig djupt i vad jag gör så även i Turf. Jag har skrivit väldigt många wikipedia-sidor och har ett 30-tal dokument på datorn med diverse statistik samlade. Även många idéer om förbättringar har filats på och så har det såklart Turfats. Inte så mycket som jag önskat, långt ifrån, men ett par omgångar fick jag vinna gåturf-gruppen och jag är stolt över Staminatorn som jag tidigare skrivit om.

Det är ett underbart spel med en i mestadels väldigt trevlig spelarbas. Det märks väldigt väl att det inte är samma klientel som i ett vanligt datorspel vare sig bland ledning eller spelare. Det finns andra kriterier för att ses som en tillgång t.ex. Jag tror dock inte framtiden finns hos Turf utan att många förändringar sker. Andra projekt kommer springa ifrån speciellt nu när Pokémon Go har öppnat ögonen på många om vilken potential som finns i formatet. Även om det inte är en popularitetstävling så är ett spel av den här sorten ett väldigt tråkigt spel utan andra personer i det och jag tror faktiskt Turf hade kunnat ha en fortsatt chans även utan att på förhand haft några stora resurser a’la storföretag men på diverse sätt håller den chansen på att sumpas.

Så nu är det slut efter rätt precis 3 år. Mitt engagemang lär fortsätta i andra LBG’s (location based games). Vill man se mig på helt andra håll kan man gå in och få sin Mario Maker level (Wii U) sågad vid fotknölarna i Reddits level of the week tävling som jag dömer som bäst.

Tack och hej.

8 thoughts on “Tiden med Turf är över

  1. Ajfan, tråkigt att höra. Men är det dags för det, så…
    Jag har sett dig som en inspiratör med dina sköna krönikor, t ex om dina 100/24 i hålan som inte ens har 100z. Och samtidigt säger att man borde vara elit i storstad för att köra 200. Så jag var tvungen att göra det. Stockholm, ja, men nån elit är jag ju inte…mer spexare..? 🙂
    Säg till om du är i Sthlm nån gång så kan vi dra en runda till träskzonerna typ SäbyNightMare. 🙂
    /pancosmic

Leave a Reply

